Icebreakers blogs
Atzīmētas 100 dienas pirms "Icebreakers'21" festivāla
"Sākam kausēt ledu!" – ar šādu uzsaukumu trešdien, 30. jūnijā, atklāts biznesa iespēju festivāla "Icebreakers'21" ieskaņas pasākums. Latvijas Universitātes (LU) Dabas un Zinātņu mājas teritorijā norisinājās klātienes un tiešsaistes diskusijas par nākotnes tendencēm un izaicinājumiem, inovācijām, labbūtību, zaļo domāšanu un digitālas Eiropas veidošanu, kā arī izskanēja iedvesmojoši jaunuzņēmumu pieredzes stāsti.
"Festivāls "Icebreakers" jau kļuvis par tradīciju un šoruden norisināsies ceturto reizi, taču šogad nevarējām sagaidīt oktobri – sākām diskutēt par nākotnes tendencēm jau vasarā. Gada laikā sakrājies daudz interesantu tēmu un pieredzes, ar ko dāsni dalījās mūsu viesi un eksperti no Baltijas valstīm. Iedvesmojāmies un iesildījāmies lielajam festivālam, kur norisināsies arī ilgti gaidīts un plānots konkurss ar iespēju saņemt vērtīgas balvas savas idejas īstenošanai," atzīmēja LU studentu Biznesa inkubatora vadītāja Māra Birzniece.

Eiropas Komisijas pārstāvniecības vadītājas vietnieks Mārtiņš Zemītis, ieskicējot tēmas aktualitāti, atzīst: "Pandēmijas radītās krīzes laikā arvien vairāk esam pievērsušies digitalizācijas procesiem, cilvēkiem pārejot gan uz attālinātā darba, gan mācību režīmu. Raugoties nākotnē, ir skaidrs, ka digitālās prasmes un kompetences nepieciešams attīstīt, lai kopīgiem spēkiem veidotu viedāku, zaļāku un ilgtspējīgāku Eiropu un spertu būtiskus soļus cīņā ar klimata krīzi. Tikpat svarīgi pievērsties arī dažādiem ar mentālo veselību saistītiem jautājumiem. Arī Eiropas Komisijas kampaņas #NextGenerationEU ietvaros vēlamies aktualizēt šos un citus tematus, par kuriem svarīgi diskutēt, lai veicinātu jauniešu un sabiedrības, kopumā, labklājību un ilgtspēju."

Pasākuma ietvaros norisinājās arī tiešsaistes meistarklase, ko vadīja latviešu uzņēmuma "Design Elevator" līdzdibinātājs Čarlzs Bušmanis. Meistarklase dalībniekiem sniedza iespēju gūt teorētiskas zināšanas par dizaina domāšanas metodēm, kā arī pielietot tās praktiski dažādos grupu darbos.

Ar šo pasākumu atklāta reģistrēšanās studentu un jauno profesionāļu biznesa iespēju festivālam "Icebreakers'21", kas šoruden norisināsies 8. oktobrī. "100 dienas līdz ledus laušanai" pasākuma mērķis bija "pavērt" priekškaru tēmām, par kurām tiks plašāk diskutēts festivālā, kā arī aktualizēt nepieciešamību pēc jaunām biznesa idejām, pārmaiņām un inovācijām. Bezmaksas biļetei festivāla apmeklēšanai iespējams pieteikties pasākuma tīmekļa vietnē.

Tāpat šogad festivāla ietvaros pirmo reizi Rīgā norisināsies "Techstars Startup Weekend" hakatons. Laikā no 1. līdz 3. oktobrim hakatona dalībniekiem būs iespēja komandās attīstīt savas biznesa idejas, saņemot konsultācijas no pieredzējušiem ekspertiem un mentoriem. Hakatona noslēgumā idejas tiks prezentētas žūrijai, un labākās komandas tiks aicinātas savas idejas pārstāvēt arī pašā "Icebreakers'21" festivālā. Vairāk informācijas par hakatonu pieejama šeit.

"Svarīgi dalīties ar pozitīvajiem piemēriem un iedvesmot, iedrošināt talantīgus un daudzpusīgus cilvēkus ne vien sekot līdzi pārmaiņām, bet arī tās veidot. "Icebreakers" festivāls un mūsu iesildīšanās pasākums ir signāls tam, ka pārmaiņas ir mūsu pašu rokās – galvenais saņemties drosmi un rīkoties," uzsver M. Birzniece.

Festivāla pastāvēšanas laikā tas ir kļuvis par vienu no nozīmīgākajiem starptautiskajiem uzņēmējdarbības notikumiem Latvijā un Baltijas reģionā, piedāvājot plašu programmu jaunajiem biznesa censoņiem. Šogad pasākuma galvenais vadmotīvs būs "Jaunas nākotnes meklējumos", akcentējot nepieciešamību pēc pārmaiņām, inovācijām, attīstības un spējas pielāgoties mūsdienu mainīgajiem apstākļiem.

Oktobrī plānotā festivāla centrālais notikums jeb kulminācija ir Biznesa ideju konkurss, kur studentiem būs iespēja iegūt 10 000 EUR sava biznesa attīstīšanai, prezentējot ideju festivāla ekspertu žūrijai.

Festivāls vienuviet pulcēs studentus, jaunos uzņēmējus, pētniekus, biznesa ekspertus un entuziastus no Baltijas, lai diskutētu par potenciālajām iespējām uzņēmējdarbībā, pieejamajiem atbalsta instrumentiem biznesa uzsākšanai un inovāciju radīšanai. Tādējādi plānots veicināt universitāšu sadarbību, kā arī nodrošināt informāciju studentiem par iespējām veidot ne tikai starpdisciplināras komandas vienas augstskolas ietvaros, bet arī starpaugstskolu komandas, kā arī iespējas izmantot dažādu citu piesaistīto sadarbības partneru infrastruktūru, kas paver daudz plašākas iespējas studentiem viņu inovatīvo projektu realizācijā.

Festivālu organizē LU studentu Biznesa inkubators sadarbībā ar projekta ieviešanas partneriem Rīgas Tehniskās universitātes Dizaina Fabriku. Pasākums tiek organizēts ar ERAF līdzfinansētā projekta Nr. 1.1.1.3/18/A/007 "Latvijas Universitātes inovāciju granti studentiem" atbalstu.

Atklāšanas pasākums tika rīkots sadarbībā ar Eiropas Komisijas pārstāvniecību Latvijā un TVNET GRUPA.
Made on
Tilda